2011. május 7., szombat

Április 23, Húsvéti ebéd és Szentendrei kiruccanás


Egy nagyon fincsi húsvéti ebédet fogyasztottam el anyuval, isteni sonkákkal, sajtokkal, magyar retekkel, paradicsommal - úszkáltam a magyar ízekben! :-) Hát igen.... !!! :-))
Ja és utána magyar eper! A kedvencem! Örülök, hogy már itthon ünnepelhettem a Húsvétot!


Ime a húsvéti tál, ami nem sokáig volt ilyen állapotban :-) és egy jó magyar bor hozzá!
Igen, hmm...szuper jó volt, igazi gasztronómiai orgazmus!!!


Ebéd után indultam is SZENTENDRÉRE! Csodás napos idő volt! És lám Húsvét lévén a BKV üzembe helyezett pár napra egy régi villamost, mely a Mexikói út és a Bosnyák tér között közlekedett félóránként.


Csak a kép kedvéért ültem be, mert mentem a megbeszélt találkára. Irány: Szentendre!



Olyan fél négyre érkeztünk meg Szentendrére HÉV-vel. Az állomástól besétáltunk egy barátságos kis utcán, az első fagyizóban meg is álltunk majd a sétálóutca felé vettűk az irányt.

Ez itt a híres Szamos Cukrászda!



Fehér bort is kóstoltunk! Jó volt!



Szentendre a Dunakanyar déli kapuja, a templomok és a múzeumok városa. Területén már az újkőkorban megtelepedett az ember, és attól kezdve szinte minden korból tetemes mennyiségű leletet találtak a régészek. A rómaiak idején az Aquincumból Brigetio (Szőny) felé vezető Duna menti út fontos állomása volt az itteni erőd, Ulcisia Castra. A környékén villagazdaságok voltak, a város területén sok római, feliratos kő került elő. A népvándorlás korának népei is megtelepedtek hosszabb-rövidebb időre. A honfoglalás után az első okleveles említés 1002-ből való, ekkor egyházi birtok volt.


A török időkben megfogyatkozott a település lakossága, de 1690 után - amikor a törökök másodszor is elfoglalták Belgrádot - tömegesen érkeztek a szerb menekültek az országba, s a Duna mentén több helyen, így Szentendrén is megtelepedtek, a királytól kiváltságokat kaptak. 1700-ban a polgárok bérbe vették városukat és határát gr. Zichy Istvántól. A XVII. sz. végén megalakult a Szentendrei Kereskedő Társaság, 1720 körül felépült a Fő tér 2-5. sz. alatt álló kereskedőház, a város legrégebbi épülete. Jelenleg a Szentendrei Képtár kapott helyet benne. Ugyancsak a Kereskedő Társaság emeltette 1763-ban a Fő tér közepén álló vörösmárvány emlékkeresztet, hálából, hogy a pestis elkerülte a várost. Forrás: http://www.holvan.hu/


Érdemes bekukkantani az eldugott udvarokba, mert igy találtunk rá egy hangulatos kézművesházra is, ahol vettem is egy szép kancsót anyunak.



Na ez érdekes volt, hogy itt meg Karácsony múzeumot láttam. Sydneyben az Alexandria nevű kerületben láttam anno Karácsony boltot, mely egész évben nyitva volt. Komolyan nem értem, ezek hogy élnek meg egész évben ebből ? :-))


A gyönyörű Duna Szentendrénél.


És a parti sétány..., tényleg nagyon élveztem és jobb oldali képeknél pedig megnézhetitek azt az örömöt, ahogyan a lángost majszolom :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése