2009. július 12., vasárnap

A HETEM, julius 06 - 12 kozott

Sziasztok,

Probalom potolni a lemaradast, mindenkinek jo hetveget kivanok!

Ezen a heten foleg az allaskeresesre alltam ra, aminek kovetkezmenyekent kicsit fel is porogtem kisse...de halisten hetvegere lenyugodtam, lelasitottam, vegul is nem hajt a tatar...

Jartam szorgalmasan az utcakat az oneletrajzokkal, meg persze online a neten palyazok.
Az ido tovabbra is szerintem tavaszias, bar a tobb eve itt elok szerint kimondottan hideg van, hmm mindegy ki hogy erzi...

Tenyleg repul az ido itt, komolyan....
szerdan atirtam Endre segitsegevel a bemutatkozo levelemet meg az oneletrajzomat, mert a 2 oldal sokak szerint itt sok.
Meg aznap bementem egy diakmelo kozpontba regisztralni es beiratkoztam egy egynapos RSA tanfolyamra, errol bovebben irok picit kesobb.

Egyik napi utcai elmenyem hehehe: eppen szallnek fel a buszra Paramatta Road on a Town Hall fele, erre a sofor ezt mondta ja is igy kiejtve kb: vi fo..
mondom mi ? He ? Mi van ? Mondom nem ertem, erre mutogat kifele a buszbol es hogy VI FO !!
Basszus kb negyedszerre esett le mit mond EZT !!!: WE ARE FULL !!
Azaz tele vagyunk, tele van a busz, hmm nem ertettem de leszalltam a masodik buszos mar nem mondta ezt :-) nemelyik MATE srac kiejtese total kaosz...

Egy nap mulva ertettem meg, hmm egy masik buszon, ahol belul ki volt irva:
This bus can carry ONLY 15 standing passangers !
Na ezt se hittem volna, nemelyik busz csak 15 allo utast szallithat ! Ne legyen tomeg, biztonsagi okokbol, hmm ez otthon mukodne a bp i dugoban ????
Majd kesobb irok a Sydney tomegkozlekedesrol is, ha nem irnek irjatok megjegyzesbe emlekeztetot par nap mulva :-)

Ah igen PENTEK:

Szoval reggel 9 kor kezdodott az RSA Course, azaz Responsible Service of Alcohol.



Erre a tanfolyamra mindenkeppen szukseged van ha a vendeglatasban akarsz dolgozni, marpedig abbol van a legtobb uresedes itt. Egy nap alatt du 4 ig le is zavarjak, kapsz egy papirt miutan kitoltottel egy pofatlanul egyszeru tesztet es ennyi, kesz. Raadasul a teszthez hasznalhatod a jegyzetet azaz csak ki kell masolni a valaszokat.

Itt elmondjak neked az NSW allambeli torvenyeket az alkoholra vonatkozoan, hogy mikre kell figyelned ha pincer vagy barista kent dolgozol itt. A lenyeg, hogy nem szolgalhatsz ki reszeg embert, ezt magyarazzak tulajdonkeppen orakig, hogyan kulonbozteted meg az egyes embereket, mikre kell figyelni a vendegek kozott. Itt a csapos donti el, hogy te ihatsz e meg a kocsmaban vagy nem, ugyanis ha ittas vagy es o meg italt ad neked akkor kemeny birsagot fizet:
- a hely tulajdonosa
- a cegvezeto
- a kiszolgalo szemelyzet
- a haverod is aki ittas egyent vag pl 18 even alulit itat

Neked mint barpultoskent, be is kell irnod az INCIDENT REGISTER, a konyvbe ha barmi tortenik a kocsmaban, minden reszletet, ugyanis TE vagy felelos a vendegert. Taxit kell neki pl ajanlani ha reszeg es ezt beirni a konyvbe. Ha nem fogadja el, elmegy es hazamenet elutik es beperel akkor durva birsagot kap a hely es te is, de ha be van irva a konyvbe, hogy te mindent megtettel ( pl uditot ajanlottal fel, taxit hivtal volna ) akkor mentesulsz a felelossegtol. Huu nem semmi, mi... otthon le se szarjak, annyit ihatsz amennyit akarsz hehehe - regi emlekek :-)

Ez is nagyon jooooo:
pl vannak olyan kocsmak, bocsi PUB-ok, ahol ALCOHOL WALL pia fal is van, itt vannak azoknak a kepei, akik ott csak uditot, vizet ihatnak, mert igen pias multjuk miatt mar azon a helyen nem szolgaljak ki oket :-) !

Meg egy erdekesseg:
Kelet Au ban Byron Bay-ben van egy Cheeky Monkey nevu ejszakai lokal, ahol egy ket hulye reszeg srac kitalalta a SUICIDE TEQUILA-T, ongyilkos tequila ! Szerintem ne probaljatok ki :-)
A lenyeg, hogy a sot kiontod a barpultra es felszivod az orrodon at, majd megiszod a tequilat es azutan beletorlod a citromot a szemeidbe, teljesen debilek!!! A hely mellesleg 4000AUD buntit kapott !!

Mas...
Szombaton delutan kimentem vegre a csodas BONDI BEACH-re, a hires tengerpartra.
BONDI elott kiszalltam a buszbol es bementem a KEMENY STORE ba ez egy magyar tulajdonban levo supermarket, talaltam magyar GLOBUS mustart, halaszlekremet is, de arult knedlit is es Zlaty Bazant sort is. Bar felhos volt az ido, nagyon jot setaltam ott a parton, a sziklakon, a szep parti hazak kozott North Bondi parton, es vegul a nap is kisutott, az aranylo naplementeben tertem vissza a Bondi setanyra. Kepek nincsenek,de majd ha megyek ujra, csinalok igerem.


Vasarnap, azaz ma kimentem Punchbowlba, a Magyar HAZba, ahol felkertek, hogy kamerazzam le a beszedeket es a program egy reszet.



Jo paran osszegyultek alairni a tiltakozast, miszerint a magyar allam ne zarja be a Magyar Nagykovetseget Sydneyben, igy 63000 ausztral magyar vesziti el a kepviseletet.



Volt zene is es magyaros ebed, meg jo kis magyaros hazi sutik es Fonyodi asvanyvizet is ittam.


7 megjegyzés:

  1. Ilyen Alcohol wall nálunk is van, bár kicsit egyszerübb: :)
    http://napiszar.hostedbit.hu/wp-content/uploads/2009/06/hulyekep_7.jpg

    VálaszTörlés
  2. Küldöm a pozitív hullámokat :)Szuperek a képek, mázlista vagy hogy ilyen szép idő fogadott.
    Már alig várom hogy én is ott lehessek akár csak egy kis időre is! Irjál minnél többet!
    G.

    VálaszTörlés
  3. Anyu irta: nem gondoltam, hogy ilyen sok magyar él Sydneyben, majd a suliről is irjál infot. pusza

    VálaszTörlés
  4. a régi emlékek nekem is eszembe jutottak... :D
    a tömegközlekedésről is írj majd, letelt a 2-3 nap :)

    VálaszTörlés
  5. Anyu irta, már 3x, nem értem miért nem megy át?!
    Nem is gondoltam, hogy ilyen sok magyar él Sydneyben! Kitartás, minden oké lesz!! Pusza

    VálaszTörlés
  6. Azért csak összejött a számláló is!!! Sokkal jobb érzés lesz így benézni, h "már ennyien jártak itt" még ha nem is szóltak hozzá!!!!! :)

    VálaszTörlés
  7. hahó, Tibi! Sok a dolog?! várjuk a beszámolót!!!

    VálaszTörlés