2009. július 6., hétfő

Zajlik az elet Au-ban, sut a teli nap :-)

Hol is kezdjem ? Olyan gyorsan telnek a napok...

JULIUS 03.

Delelott osszefutottam Ricsi haverommal, aki neve hangzasa ellenere ausztral, de magyarul profin beszel, es magyar baratnojevel, Julival. Veluk a Circular Quay-n talalkoztam, ez a belvarosban fekszik, ez a koralaku molosor, ahonnan a hajok indulnak varosszerte.

Julival a Quay-n, hatterben igazi ? oslakosok...



Ricsivel pozolunk jokedvuen a moloknal, hatterben a Cityrail, a varosi vasut egyik megalloja.
Az ausztral tel tovabbra is szamomra enyhe nappal legalabbis, sut a nap folyamatosan es ha nincs szel kimondottan tavaszi erzese van az embernek, jo OK este azert futeni kell a lakasban az igaz.



Sydney buszkesegei MI :-) azaz az Operahaz csodas kupolai.
A nev amugy teves, mivel itt nemcsak Operahaz mukodik ebben az epuletben, hanem szamos egyeb eloadoterem, koncertterem, etterem talalhato itt.



Palmafak, kek eg, ragyogo napsutes - mi kell meg ??? ...nyari erzesek a teli Sydneybol...



Delutan Ricsiekkel meg elmentunk a belvarosba kajalni. A mar ismert kedvenc helyemet javasoltam, nekik is tetszett a Mammas kitchen valaszteka es az arai tovabbra is baratsagosak.
Ezutan Julinak elmentunk kabatot nezni, mert szegenykem vekony kabatot hozott es fazott.
Ezutan elbucsuztam Ricsiektol es mar mentem is a kovetkezo programra, V. Ati szulinapi bulijara volatm hivatalos a Golden Sheaf pubba, Double Bay negyedben. Ott meg nem voltam, de ugyesen odatalaltam, jo kis puccos kornyek, ott laknak a gazdagek :-) Neztem az ingatlanok arait, mar 500-600 ezer AUD - tol akad ott egy kisebb visko hehehe :-) A buli tok jo volt, mert rogton megismertem jo par aranyos itt elo magyart, ittunk par sort es jol eldumaltunk. Ami elso eszrevetelkent nagyon tetszett, hogy a kocsmaban senki nem dohanyzott de ertsd szoszerint senki. Itt halaisten nem lehet dohanyozni sem ettermekben sem kocsmakban, neha meg a bejaratuk elott sem. Ez isteni erzes, hogy nem folyik ki a szemed a fust tengertol...

JULIUS 4.

Delelott Granville-ben talalkoztam Ricsiekkel. Irany a Kek-hegyek!
A Blue Mountains Nemzeti Park hatalmas terulete, melyben kb Magyarorszag is elferne, 60 km-re fekszik Sydney nyugati reszetol, fo anyaga a meszko, legmagasabb pontja 1190 meter.
Neve onnan ered, hogy amikor az eukaliptusz fa leveleibol kicsapodik, kiparolog az olajtartalom az a levegovel keveredve kekes kodot eredmenyez, a hegyek felett.



Szerenysegem az Echo Point-nal :-) itt azert mar fujt a szel es elgge huvos volt.



A DUPLA HARMAS ! :-)
Hatterben a hires Three Sisters, azaz Harom nover sziklaformacio, mig eloterben kis csapatunk :-)



Echo Pointnal bementunk kicsit melegedni a helyi szuvenir aruhazba es megtalaltam gigantikus koala baratomat, olyan mereven ult ott szegeny hehehe, oh te bekomazott koala Maciiii :-)



Elautoztunk Katoomba varosba is, ez az egyik legnagyobb varos itt a parkban es ezt az erdekesseget talaltam:
Itt van ilyen szokas, hogy vasarnap reggel 10 orara ha eljossz, akkor a templomba elhozhatod es megeheted a reggelidet, persze imadkozassal egybekotve, barkit szivesen latnak.



Ezutan beiktattunk egy kis gyalogturat is, elindultunk felderiteni az egyik osvenyt. A cel a Wentworth vizeses megtekintese volt, itt mar lehult a levego, igy jol jottek a tovabbi pulloverek.



A panorama magaert beszel...



A vizeseshez tobb osveny is vezet, mivel eleg hideg volt mar, mi a rovidebbet valasztottuk.
Sotetedes utan itt nagyon lehul a levego ebben az idoszakban, de a latvany termeszetesen mindent meger.



A vizesest egy felfedezorol neveztek el, aki 1813-ban atkelt a hegysegen. Ez a hely fontos oslakos regeszeti lelohely.



A kirandulas szuperul sikerult, jokedvuen autoztunk vissza.

JULIUS 05.

Delelott egy kis punnyadas utan osszeszedtem magam es elmentem a belvarosba, ahol talalkoztam mindig mosolygo Endre baratommal. Jol elbeszelgettunk a Darling Harbour-ben, Sydney egyik szorakozonegyedeben. Endre megmutatta nekem, hol lehet nagyon olcson gyumolcsot, zoldseget es igazabol szinet mindent ( ruhat, cipot... ) vasarolni. Igen oh ez a jo oreg Paddys market, kinai piac a kinai negyedben biza. Na szoval isteni friss es szep gyumolcsoket vettem itt, joval olcsobban mint a helyi Coles vagy Woolworth aruhazakban. Hihetetlen, de vettem szolot 240 Ft ert per kilo, 160 Ft ert egy kilo banant, ugyanenniert 1 kg mandarint is adtak es gyonyoru paradicsomot is szervaltam mindossze 300 Ft per kiloert, na akkor most draga hely ez a Sydney ? :-) Hat csak tudni kell a jo helyeket, ugye az informacio aranyat er...koszonet erte Endrenek.

3 megjegyzés:

  1. Tényleg klassz helyeken jártatok, most irpk először bejegyzést, remélem oké lesz. Anyu

    VálaszTörlés
  2. Majd tegyél fel még több képet a Picasára!

    VálaszTörlés
  3. CSAK IGY TOVABB!!!
    Pussz Szilvale :O)

    VálaszTörlés