2010. november 30., kedd

2010 JÚLIUS 3, Ku-ring-gai Chase Nemzeti Park

Mai nap Ricsivel elmentünk a Ku - ring - gai Nemzeti Parkba, Juli nem jött, mert nem érezte jól magát.

A Ku - ring - gai park Sydneytől 25 km-re északra fekszik, 2006 - tól az országos örökség része.
Területe 154 km2 és évente kb 2 millióan látogatják meg.

A West Head kilátópontról csodás panoráma tárul elénk, szemben az Oroszlán szigettel.
A nevét azért kapta, mert névadója szerint hasonlít az egyiptomi Szphinxhez, a fél ember és fél oroszlánhoz... egy tény, mivel nem élnek a szigeten macskafélék, a terület fontos fészkelőhelye a számtalan vándormadár fajnak, ezért fokozottan védett hely és nem lehet látogatni sem.

Ha picit jobbra tekintünk az Oroszlán szigetet, meglátjuk a Barranjoey félsziget keskeny sávját és a kis dombot a tetején a világítótoronnyal. Ott voltam 3 hete Ricsiékkel :)

Azért jó ha tudjátok, ez a park, igazi öko-park, semmilyen szolgáltatása nincs, se büfé se étterem semmi, na jó van egy parkoló meg egy barbecue terület ( Resolute Piknik Hely ) sütőkkel és szemetesládákkal és vécével.

Szóval hozzatok bőven ételt, italt és minden mást is, napszemüveg, pokróc...

Ricsivel a vadonban :-)

Igazi őslakos barlangnál ( Red Hands Cave ) , ahol ha igaz akkor eredeti piros őslakos tenyér ábrázolásokat láttunk a sziklafalon, melyek 2000 évesek és agyagból nyerték a színező anyagot.

Ez egy különleges hely, ahol a Guringai őslakosok a sziklákba véstek egy embert, egy halat és két angolnát, ezeket legjobban kora reggel vagy késő délután lehet látni...

Nekem így sikerült lefényképezni, nagyjából látszik az ürge :)

A kép Baiame-t ábrázolja, aki a monda szerint lejött az égből és megalkotta a hegyeket, folyókat és erdőket, majd megtanította nekik az élet törvényeit, dalokat, hagyományokat és kultúrát.
Ő hozta létre a szent helyet, a bora-t, ahol a fiatal srácokat felnőtté avatták fel, majd visszament az égbe, őt hívják Mindennek Apjának vagy Égi Hősnek.

Egy szép nagy eukaliptuszfa árnyékában hűsölök :)

Igazi ősember bocsi :), őslakos barlangot találtunk!

Nagy felfedezőnek éreztük magunkat miután átvágtunk a nagy aljnövényzeten és megláttuk ezeket a színes kéznyomokat!

Lefelé baktatunk a Resolute part felé...

Imádtam ezt a partot, elhagyatott, romantikus, őserdő és fehér homok, se boltok, se tömeg...
egy igazi gyöngyszem és ez alig félórányira Sydneytől...

Ezután még elmentünk a közeli Flint and Steel partra, hogy ott együk meg az ebédet, na igen csak nem számoltunk azzal, hogy oda igazán meredek ösvényen kell lemenni de ez semmi, milyen szuper volt visszafelé felfelé kaptatni tele gyomorral az őserdőben! 2 km retúr, de minimum 1 órát rá kell szánni.