2010. november 23., kedd

2010 JÚNIUS 29, Séta Watsons Bay - től Vaucluse-ig


Ez a hét a séták hete volt, így utólag bátran mondhatom :-)

A tegnapi séta után ma elmentem a Circular Quay vasútállomásig persze vonattal :), ahol a Sydney Operaház és a Kikötői Híd is található, majd tettem egy rövid sétát a legrégibb és leghangulatosabb negyedben, a Rocksban.

Most nem is tudom, írtam e már erről mint alapvető látványosságról...


A Rocks hangulatos utcácskái még a XVIII. században alakultak ki, amikor is Cook illetve Phillip kapitány kikötött Botany bay - ben és lassan elkezdték építgetni a települést fegyencmunkával...


Alapvetően szerintem romantikus itt sétálni, kis macskaköves utcák, sarki kocsmák és régi üzletek idézik a múltat...mint ez a patika is.


Ez lenne a Circular Quay, háttérben az üzleti negyed, a belváros, ami nem nagy és igazából fél óra alatt kényelmesen átsétálhatod. Innen indul a kompjáratok többsége és a városnéző hajók is.
Kinéztem, innen indul a bálnales is, azon még nem voltam. Most innen indultam Watsons Bay-be, mely egy laza félóra hajózás a csodás Sydney Öbölben, érdemes kipróbálni ezt is.


Watsons Bay a maga nyugalmával, csendes partjával egy kis település hangulatát idézi, pedig még ez is Sydneyhez tartozik!


Ez lenne a híres Doyles étterem, melyet 1885-ben nyitották meg és már 5 generáció óta szolgál fel ausztrál tengeri ételeket az idelátogató vendégeknek.


A Doylesnak van egy kis büféje a kikötőnél, ahol a komp kiköt és ott is finom ételeket lehet kipróbálni.


Innen Watsons Bayből szép idő esetén csodás panoráma tárul szemünk elé, ellátni egészen a belvárosig.


Ez lenne a híres Doyles' fish and chips, hal és sült krumpli, hááát isteni friss volt minden, szétolvadt a számban, nagyon fincsi volt! Az evés azonban nehézségekbe ütközött, mert mindig figyelemmel kellett kísérnem a tömérdek sirályt, akik ott totyogtak illetve hátulról támadórepülésből próbálták elorozni a halamat :-))


Innen nagyon hangulatos sétány vezet el egészen Vaucluse-ig.


A Gap parkból csodás naplementét láttam, háttérben a Kikötői Híddal.


A végtelen óceán, a horizonton túl valahol a nagy messzeségben Új- Zéland integet :)


A Gap park után a Parti sétányra tértem rá, sajnos elkalkuláltam az időt és rám esteledett, el is határoztam, hogy pár nap múlva hamarabb indulok és bejárom ezt a sétát újra.


Ez Sydney legszéle ennél keletebbre már csak az óceán van :)


Naplementekor szép látványt nyújtott a Világítótorony a Lighthouse reserve parkban.


Ez meg már a vaucluse-i kosárpálya, háttérben a belvárossal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése