2010. április 25., vasárnap

Trópusi Piac, Sydney - a réges rég várt blog :-)

Trópusi piac Sydneyben, avagy térutazás Kis-Ázsiába I.rész

Yvette nevű kedves olvasóm kérése volt, hogy írjak a közeli piacról és így elmentem fényképezni és körbenéztem újra.

Ez a piac, akár Kis-Ázsia néven is futhatna vagy inkább Kis-Vietnamként, mivel itt a legtöbb árus vietnami. Igazából egy térutazásként is felfogható, mert a lakhelyemtől, alig negyedórás sétával vagy négyperces vonatozással Ázsiában találom magam :-) Ázsiai felíratok, boltosok, árusok, vásárlók :-)

Ja igen a helyszín, ezt is kérdeztétek: Bankstown, Nyugat - Sydney

Kedves Yvette, megnéztem:
az avokado darabja 1,50 AUD, de valahol kilója 5 AUD, szóval változó.
1 AUD = 180 Forint manapság.

Amúgy igyekeztem úgy fotózni, hogy az árak is rajta legyenek, nagyítsátok ki a képeket lécci, egy klikk a képekre és ennyi.

Íme a képes beszámolóm a piacról:


Welcome to Vietnam! - Üdvözöllek Vietnamban :-)


A kép alján, középen ott az avokádó, sok angol felírat nincs a boltban :-)


Bal oldalon: nagyon édes mangó, ez lédús, isteni íze van
jobb oldalon: sárkánygyümölcs (dragonfruit), ezt már kóstoltam Szingapúrban, belül fehér és mákméretű magokkal, fincsi szerintem


Édes vörös papaja, ez is fincsi, édes, lédús, egzotikus és mint látod nem drága: 4 dollár kilója...


Édes, magtalan pomelo - ilyet még nem ettem


Kókuszdió ivásra és elöl rambután ez a vörös szőrös :-)


Hátul a narancssárga: Persimmon - ne is kérdezd, mert nem tudom mi az de csak 15 dollár egy egész tálca :-), ennek a nevét nem is tudták a velem élő vietnamiak a házban :-), aztán középen nagyon édes pici banán, tök ízletes, ilyet ettem már Sri Lankán is, ez sokkal édesebb, mint a hagyományos banán és a zöld elől pedig guava - olyat nem ettem még


Longan - passz...


Custard alma...hmm, elég rosszul néz ki...


Jackfruit - nem ismerem, házi feladat utánanézni a neten :-)


Banán és ananász


Durian - szörnyű büdös, Ázsiában pl: Balin sok helyen kitiltották a szállodákba nem lehet bevinni, amúgy ilyennel kínált meg a házinéni vietnami újévkor és igen finom, belül fostos állagú, de édes és ha csukott szemmel eszed úgy még jobb :-), de ne feledd, rögtön egyétek meg vásárlás után és a kertben pucold meg!

Hamarosan jövök a II. résszel, milyen ázsiai érdekességeket lehet még itt kapni... és találtam egy jó magyar italokat árusító üzletet is :-)

2 megjegyzés:

  1. A jackfruitról annyit olvastam, h. a világ legnagyobb fán termő gyümölcse (kb. 25 cm), magyar neve nincs. A Duriant hívják magyarul duriánnak vagy cibetgyümölcsnek. A képen lévő custard apple igazából sugar apple, ami ennek egy fajtája, azt írják finom és tejsodó íze van! :)
    A longant sárkányszemnek hívják, mert meghámozva olyan, mint egy szemgolyó, állítólag nagyon édes!

    VálaszTörlés
  2. Köszi szépen a képeket, árakat és a leirást!!!
    A custard apple a kinézete ellenére nagyon finom, de csak jól megérve - érdemes kipróbálni.
    Yvette

    VálaszTörlés