2010. április 28., szerda

2010 JANUÁR 26, AUSTRALIA DAY


Ausztrália napja a legnagyobb ünnep az országban, amikor minden ausztrál megünnepli, hogy ausztrál és ennek tömérdek program keretén belül add hangot a több, mint 2 milliós embertömeg Sydneyben.

Ez a nap, amikor mérlegelik, mit értek el és mire lehetnek büszkék az ausztrálok.

Ez az a nap, amikor elkötelezik magukat, hogy Ausztráliát még jobb hellyé teszik a jövőben.
Ausztrália nap, január 26-a az évfordulója az első flotta érkezésének, amikor 11 elítélttel megpakolt hajó érkezett Nagy-Britanniából Arthur Phillip kapitány vezetésével 1788-ban.



Minden egyes Ausztrália napon több, mint a nemzet fele, azaz 10 millió ember gyűlik össze rendezvényeken vagy baráti összejöveteleken
( konkrétan: barbie-ra mennek a beachre, azaz magyarul barbecuezni mennek a partra vagy egy parkba), ami nem ritkán bulizásba, ivásba csap át, de sokan töltik ezt a napot a családdal és barátokkal, elmennek kirándulni vagy otthon ünneplik.

Mégis ez több, mint egy munkaszüneti nap, több, mint barbecue és tűzijáték.

Ez az a nap, amire sokan büszkén emlékeznek vissza, ez volt az a nap, amikor megkapták ausztrál állampolgárságukat...


Ezen a napon két vietnami lakótársammal nekivágtunk, hogy megnézzük ezt a forgatagot a városban. Bal oldalon Anh, jobb oldalon Huan, középen behajolok a képhez, ne tűnjenek, olyan alacsonyaknak :-) Kimentünk a Harbour Bridge-hez, iszonyú nagy tömeg volt és nagyon meleg idő, aminek nagyon örültem.


Az öbölben még a hajóverseny végét is elcsíptük, míg én fotóztam a hőségben, lakótársaim az árnyékban pihentek :-)


Csak úgy vakítottak az Operaház fehér csempés kupolái...


Helikopter és mindenhol óriási aussie zászlók, földön, vízen, levegőben!


Bevonultam egy nagy fa árnyékába, mintha repülnék olyan :-)


A kikötőből a botanikus kerten át jöttünk vissza a belvárosba, ahol szuper érdekes régi autókiállítás volt, de láttunk még régi autóbuszokat és tűzoltó kocsikat is. Nem irigyeltem őket ebbe a hacukában ilyen melegben...


Régi autócsodák a Hyde Park Barracks Museum előtt


Ausztrália napon mindenki beöltözik minden olyan ruhadarabba, amire el lehet helyezni az ausztrál zászlót, kalapok, pólók, szoknyák minden, amit el tudunk képzelni...


Zászlók fejen, háton mindenhol


A Darling Harbourbe már csak én mentem el, a többieknek máshol akadt dolga, itt is rengetegen voltak délután. Este volt egy tűzijáték, de azt nem vártam meg...


Ez volt az az élmény, ez már nem saját kép...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése