2011. március 16., szerda

Sztorik a suliból...

1,

Órán megint beszélgettünk picit. Épp most a káros szenvedélyek volt a téma.

Csak, hogy lássuk milyen sorsok is vannak itt a suliba járás, tanulás mögött...
Egész családok jöttek ki a jobb sors reményében Ázsiából.

Egyik indonéz lány mondja nekem:
- Muszlim vagyok, így a vallásom miatt nem ihatok, nem szerencsejátékozhatok, nem vehetek lottót sem, de a cigarettázás engedett..
- Mi ebben a logika, hogy cigizni lehet, de egy sört nem ihatsz meg ? - érdeklődöm.
- A muszlimnak az az ága, amit én vallok, nem engedi, de vannak olyan ágai, amik megengedik.
- Ok, értem.
- Amúgy mióta vagy itt Sydneyben ? - kérdezem.
- 2 éve, de nagy árat fizettem ezért, hogy itt lehessek...
- Miért ?
- Eladtam a házunkat kint Lombok szigetén ( Indonézia ) és most küldtem haza a két gyerekemet is a szülőkhöz, mivel nem tudom már fizetni nekik a sulit, óvit, mert túl drága ez a suli...ez kényszer volt, de így tudok csak spórolni valami keveset. Két évig tervezek még itt maradni, hogy összespóroljak egy nagyobb összeget és aztán visszamegyek Lombokra.
- És addig nem is találkozol a kis gyerekeiddel ?
- Nem, nincs rá pénz...
- Értem, nagyon sajnálom, de kitartás és hajrá!
Sok sikert a spóroláshoz!
- Köszönöm - nagy mosollyal válaszolva...

------------------------------------------------------

2,

Másik órán a nyugdíj volt a téma:

Srác Indonéziából és egy lány Nepálból ugyanazt mondták:
- Nálunk nincs nyugdíj, csak ha a kormánynak dolgozol, amúgy nincsen.
- Hogy élnek a nyugdíjasok ? - kérdem.
- A gyerekek segítik, támogatják őket. Rendszerint egy nagy házban laknak a szülök és a gyerekek, de ha éppen külön is laknak a gyerekek akkor is segítik a szüleiket.

------------------------------------------------------

3,

Ez pár hete volt :-)

Zimbabwei mosolygós csaj, Nichola, szuperül beszél angolul

- Te is és a barátnőd is nagyon jól beszéltek angolul!
- Igen, nálunk már az általános iskolától kötelező
- Oh akkor ezért.

Picit később...

- Azt mondtad házas vagy, mikor jön Sydneybe a férjed ?
- Hamarosan
- Miért nem hordod a gyűrűt?
- Mert nincs
- Az hogy lehet
Nevet :)
- Azért, mert csak az első esküvő volt meg
- Azaz, miért hány van ?
- Nálunk kettő esküvő van, az első a hagyományos ( traditional wedding ), a második a fehér esküvő ( white wedding ) és csak ott kapok gyűrűt.
- Értem, köszi :-)

2 megjegyzés:

  1. vannak életek, az biztos!
    Te, Tibi, csak én olvaslak intenzíven?! :)

    VálaszTörlés
  2. Érdekes történetek... ...ezért (is) érdemes járni a világot, különben lemaradunk információkról...

    VálaszTörlés