2010. június 7., hétfő

2010 FEBRUÁR 27, MARDI GRAS

Sziasztok,

Újra itt vagyok :-) köszi a türelmet ismét!
Bocsi, házi dogák, suli, meló hál isten! Ok, nincs mentség, jönnek a további blogok :-)

2010 FEBRUÁR 27, MARDI GRAS

Hmm őszintén...nem igazán jött be nekem ez a Mardi Gras....elmentem, mert hogy híres, de igazából sokan voltak, tömeg volt és egyedül voltam, szerintem ezért sem volt élmény nekem.



"Maga a „Mardi Gras” kifejezés báli, karneváli időszakot jelent. Sok helyen nevezik így a Húshagyó keddhez kötődő karneváli felvonulásokat, mellyel a telet búcsúztatják. Ezek közül kiemelkedik az egyértelműen meleg tartalmú Sydney Gay & Lesbian Mardi Gras. Az idei sydney-i meleg fesztivál február 19. és március 6. között kerül megrendezésre. Egy nagy retro-partyval kezdődik és a Mardy Gras Party-val végződik. A központi eseménye természetesen a felvonulás lesz, ám ezen kívül lesznek film- és színházi bemutatók (például a Bent című meleg témájú darab, illetve John Waters filmjei, de vetítik egyebek mellett a Hannah Free, a Drool, a Make The Yuletide Gay, a Little Ashes, a Big Gay Musical, a Single Man, a Hollwwood Je t’aime, az Eating Out 3., a Dare, a Give Me Your Hand, a Man Who Loved Yngve, az Eyes Wide Open és az Ander című filmeket is). Lesznek kiállítások és AIDS-szel kapcsolatos programok is, továbbá még a rendezvény eleje felé egy Fair Day névre keresztelt, a tolerancia jegyében rendezett piknik, s március 6-án egy nagy Drag Queen-verseny is; ez utóbbi a Bondi Beach-en kerül megrendezésre.


A karneváli menet szervezését tekintve teljesen más, mint például a Budapest Pride. A szervezetek idén február 12-ig jelentkezhetnek, s az ő tagjaik vehetnek részt ingyen a rendezvényen. A többi felvonuló: melegek és heterók egyaránt február 13-ától vásárolhatják meg a jegyeket a felvonulásra (a jegyek egységesen 50 ausztrál dollárba kerülnek). Az idei felvonulás február 27-én lesz, s a szórakoztató negyedben zajlik: a Lang Road-on halad végig, és érkezik meg a Moore Parkba. A rendezvényre – az eddigi tapasztalatok alapján – többszázezer résztvevőt várnak. - info a netről

Ez a pár alkalomhoz illően kiöltözött, első impressziók a vonatból kilépve... :-)


Tavaly ha jól tudom, sok bűntény volt így komoly erőkkel vonultak ki a helyi Erők...


Az italbolt tele volt természetesen...az utcákon tömegesen ittak, mára megdőlt a nem ihatsz az utcán szabály...


Egy tűt nem lehetett leejteni... és a poén az volt, hogy ezeket a színes székeket 10 dolcsiért árulták, hogy ráállhass mert akkora volt a tömeg, hogy semmit nem élveztél a felvonulásból...legalábbis a Hyde Park közelében, de mentem tovább a Moore park felé, ahol a parádé véget ér, na ott legalább találtam egy kis állóhelyet a tömegben.

Bár a fotók este nem sikerültek jól, de videóztam párat, íme egy kis hangulat:

Nappal és



és este...

1 megjegyzés: