2009. szeptember 23., szerda

Vörös homokvihar Sydneyben, szeptember 23-án reggel

SZEPTEMBER 23

A mai nap igen találóan a lenti újságcikk szerint sok sydney-i lakosnak úgy indult mintha a Mars bolygón élne !

Ez a nap igen meglepően indult, amikor kora reggel félálomban kinéztem az ablakomon. Azt hittem rosszul látok.....teljesen vörös volt az ég és felhők borították ( akkor még azt hittem )

Vissza is feküdtem aludni és álomba is zuhantam, amikor fél tízenkettő fele felébredtem még mindig narancsos volt az ég, a nap nem sütött. Szilviékkel délben indultunk a környékre bevásárolni, akkor még javában felhös volt az ég, fújt a szél és igen poros volt minden. Az embernek az a furcsa érzése támadt, hogy a környéken bozóttűz van, olyan égedt szag volt mindenütt és száraz, nagyon poros volt a levegő. Az igazság az, hogy szépen kisütött a nap már félkettőre és nyoma sem volt az egésznek, kék volt az ég és sütött újra a napocska.

A helyi újságot beszkenneltem nektek, amiből megtudtam a további részleteket miszerint éjjel több száz km re lévő sivatagi területről talán Wagga Wagga környékéről az oltári nagy erejű szél felkapodt egy szép nagy tömegű, kb száz tonna súlyú vörös homokot és 3 km magasságban kb 100 km per órás sebességgel nekifújta Sydney városnak, mely tetőtöl talpig beborította a várost. Szakértők szerint ilyen több, mint 40 éve nem történt itt. A keleti parti reptereken leállították a Sydneybe tartó járatokat, reggel felszólitották a lakosokat, ne menjenek ki autóval, használjanak maszkokat. A tűzoltók több száz téves riasztást kaptak, mert sokan azt hitték tűz van a környéken. A további részletek az alábbi cikkben olvashatók:




Meg még néhány kép a netről:





és ha ez még nem lett volna elég, a neten is olvasható volt többek között, hogy szeptember 22, előző este Melbourne környékén kisebb földrengéseket észleltek, de sérülés és kár nem történt. Ime az angol nyelvű cikk:

Small earthquakes shake Melbourne's south-east
PETER GREGORY, September 23, 2009 - 9:27AM
Comments 1
Residents across Melbourne's south-eastern suburbs have told of shaking houses and loud "bangs" after two small earthquakes rocked the area last night.
Geoscience Australia recorded magnitude 3 and 2.6 earthquakes south of Frankston within 13 seconds of each other at 6.21pm. There have been no reports of injuries or serious damage to property.

Ezt úgy éreztem ma kell megírnom, amugy a blog folytatódik hamarosan a júliusi eseményekkel.

2 megjegyzés:

  1. Szia Tibsi! Láttam a Hiradóban és hivtam Robit, ő m. hogy olvassam el a blogodat, már irtál a homokviharról. Hát nem semmi, reméljük, legalább 4o évig nem lesz ujabb. Pusza Anyu

    VálaszTörlés
  2. reggel mikor hallottam, eszembe jutottál...

    VálaszTörlés